- Leerling geeft aan, dat het op het moment dat coach kwam niet altijd even leuk was, maar dat coach hem wel goed hielp en ze prettig was in de omgang. Ze spreekt duidelijke taal, waardoor er geen verwarring ontstaat. Ook al was hij het er niet altijd mee eens.
- Ik ben erg blij dat je mij bent komen helpen met huiswerk plannen en leren en samenvattingen maken! Ik merk dat ik nu meer rust heb tijdens toetsen. Ook fijn als er iets op school was, dat ik dit met je kon bespreken. De appjes die je stuurde waren ook fijn!
- Ze vond het fijn dat de coach moeilijke dingen uitlegde.
Ze zag wel voordelen van het plannen.
Het schrijven in de agenda maakt het wel wat overzichtelijk (dat was ook wel een beetje irritant dat de coach dat steeds terug pakte en checkte).
Fijn dat er ruimte was om haar verhaal te doen.
De afspraak met de coach ervaren leerlingen soms wel als irritant, omdat ze er eigenlijk geen zin in hebben. De leerling heeft wel wat aan het coachen gehad, het leren plannen, hoe je het leren kunt indelen en hoe je het beste kunt leren.
- Voor leerlingen is het wat lastiger aan te geven wat ze van het coachen vonden. De “overall” conclusie is wel een positief gevoel bij coachen, dat ze zeker ook wel wat hadden aan de tips. Ze vonden het soms wel wat minder om tijd voor het coachen vrij te maken.Sommige leerlingen geven ook aan niet altijd goed de tips te hebben opgevolgd.
Enkele leerlingen worden nog verder begeleid in het tweede jaar. Dit op verzoek van de ouders of van de leerling zelf. De frequentie zal dan wellicht wat minder worden.